Osnovna škola "Matija Gubec" Magadenovac

eLektire
Upisi u srednje škole 2019./2020.
Odluka o upisu učeni...
PRAVILNIK O ELEMENTI...
Čitanje - put učenja

Razredne web stranice

Ispis statistike od 24. 1. 2010.

Erasmus+ 2023.

Erasmus+ 2022.

Erasmus+ 2020.

Erasmus+ 2019.

POSJET OSMIH RAZREDA VUKOVARU
Autor: Marija Dujić, Jelena Korov Ježić, 21. 9. 2016.

Dana 13.9.2016.g. u 7:30 sati, učenici osmih razreda naše škole i  razrednici, Franjo Ganzberger i Jelena Korov Ježić, krenuli su autobusom u posjet Vukovaru.

Oko 9 sati stigli smo u dvorište Memorijalnog centra Domovinskog rata  gdje nas je dočekao naš vodič Ivan koji nam je podijelio lunch pakete (sendvić, jabuku i vodu).

Nakon doručka autobusom smo krenuli u posjet Muzeju vučedolske kulture. Svaka prostorija tematski je određena, a teme su: geološki položaj Vučedola, nastanak kulture, dolazak Indoeuropljanja, stočarstvo, zemljoradnja, lov i ribolov, naselje, vučedolska kuća, tkanje i odjeća, zanati i obuća, metalurgija, keramika, horizont, kalendar, grobovi, Vučedolac, religija, nasljenici, nastanak Muzeja..Oduševile su nas iskopine koje su nam vjerno prikazale tadašnji život, kulturu , hobije i ljude. Zahvaljujemo gospođi koja nam je na zabavan način približila Vučedol.

Uslijedio je posjet Gradskom muzeju Vukovar. Gradski muzej Vukovar i kompleks Dvorca Eltz obnovljen je u sklopu Projekta Vlade RH i Razvojne banke Vijeća Europe kulture RH.U prizemlju smješten je prijamni prostor s garderobom, suvenirnicom i knjižarom, a nastavljaju se izložbene sobe gdje se pažnja usmjerava na podatke o razvojnom putu muzeja i njegovom osnivaču dr. Baueru. U multimedijalnoj dvorani saznajemo više o ljudima i događajima koji su sudjelovali u stvaranju, a nakon rata i u fizičkoj i kulturnoj obnovi dvorca i muzeja.
Ondje su i  svečane dvorane: Mramorna, Barokna, Dvorana zrcala, Barokni salon, Lovački salon s obnovljenim štukaturama, parketima, stolarijom, kaljevim pećima i umjetninama postavljenim dijelom na mjesta gdje su se ranije nalazile u dvorcu. To je ujedno i djelomičan prikaz načina života vukovarskog plemstva.
Stalni postav na prvom katu i potkrovljima dvorca prikazuje raspon civilizacija i tijeka života na lesnom grebenu i Dunavu od prapovijesti do danas. Raspoređen je u šest tematskih cjelina. Može se posjetiti i soba posvećena Siniši Glavaševiću, novinaru Hrvatskog radio Vukovara s audio-vizualnom prezentacijom njegovih tekstova iz okupiranog grada.

Obilazak je završio i na ručak (pileće bijelo meso, krumpir i salata) smo krenuli u trgovački centar s restoranom Boso,a zatim se vratili u Memorijalni centar gdje smo poslušali dva predavanja o Vukovaru i Domovinskom ratu.

U  hostel „Dubrovnik“  smo se smjestili nakon predavanja, oko 15 sati. Hostel je nov, moderan i spavaonice imaju osam, deset ili dvanaest kreveta. U hostelu smo upoznali učenike iz drugih škola i s njima se sprijateljili.

U 16:30 autobus nas je odveo do vukovarske „šetnice“ . Posjetili smo i veliki križ i pomolili se ondje za sve žrtve. U 18 sati smo večerali (tjestenina s mesom) u restoranu Boso, a onda je uslijedio najzanimljiviji dio, disco.

U 22 sata smo bili ponovno u hostelu i u 23 sata su sva svijetla bila pogašena što je bio znak da svi učenici trebaju spavati u svojim spavaonicama.

Sutradan, 14.9., probudili smo se oko 7 da bismo u 8 doručkovali (kruh, sirni namaz i čokoladno mlijeko).

Nakon doručka krenuli smo u obilazak. Prvi dan smo upoznali kulturu Vukovara,a drugi dan bio je posvećen ratu, braniteljima i žrtvama rata.

Posjetili smo vukovarsku bolnicu. Za vrijeme opsade Vukovara (25.8.-18.11.1991.) gradska bolnica postala je vojna bolnica. Sustavno je bombardirana i uništavana od strane ogresora.

Iz bolnice smo krenuli posjetiti Spomen dom Ovčara koji je otvoren 20.11.2006.. Ovčara je naziv farme u sklopu Vupika,smještena 5 kilometara jugoistočno od Vukovara. .Na tom mjestu su prije 24 godine svoje posljednje sate i minute života proveli ljudi izvedeni iz bolnice. Ovčara predstavlja trajni podsjetnik na njihove posljednje poglede, osmijehe i njihove posljednje riječi.

Dirnuti zbivanjima na tom mjestu, u tišini smo odali počast svim žrtvama, a onda krenuli na Trpinjsku cestu koja je poznata i pod nazivom Groblje tenkova.Spomen dom hrvatskih branitelja izgrađen je u obliku čvrsto stisnute šake, koja imbolizira snagu kojem se branio Vukovar. U središtu doma je ponor s kupolom uništenog tenka bivše JNA, a okolo u ispisana imena svih poginulih pripadnika 204. Vukovarske brigade. Na 12 video ekrana u zidovima mogu se vidjeti ratne fotografije i video snimke ranih događanja. Ispred spomen doma je tenk kao znak sile koju su slomili hrabri branitelji te bista Blage Zadre, junaka grada Vukovara koji se borio i vodio branitelje na tom području.

Posjet smo završili u dvorištu Memorijalnog centra, odnosno vojarne gdje smo poslušali zanimljivo predavanje o minama,a učenici su slobodno obilazili i ulazili u tenkove i avione koji su ondje smješteni.

Sve što smo saznali u dva dana o Vukovaru imali smo priliku pokazati na kvizu u kojem su sudjelovale sve škole. Prije kviza smo imali Školu mira u kojoj smo svi zajedno zaključili da rat nije riješenjen nego mir.

Kućama smo krenuli u 16 sati. Osim novih prijateljstava i pokojih ljubavi, ova terenska nastava ostavila je duboki  trag i na učenicima i nastavnicima. Mnogi od učenika nisu bili svjesni svih događanja u Vukovaru, razlogu rata i nepotrebnim žrtvama, među kojima su bila i djeca njihovih godina, njihove majke, očevi, susjedi.