
Učenici i učiteljice područnih odjela Kućanci i Golinci, te matične škole Magadenovac uključili su se u projekt Tjedan školskog doručka koji se održavao od 13.listopda do 17. listopada 2025., a veže se za Svjetski dan hrane koji se obilježava 16.listopada.
Nacionalni Tjedan školskog doručka pokrenuo je Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ), u sklopu nacionalnog programa Živjeti zdravo, pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Sanje Musić Milanović, s ciljem podizanja svjesnosti o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete.
Svaki područni odjel i matična škola proveli su svoje aktivnosti.
Područni odjel Kućanici
PO Kućanci – TŠDInes Mazur Vidaković
Matična škola Magadenovac, 1. i 4. razred
Tjedan školskog doručka u 1. i 4. razredu matične škole započeli smo ispunjavanjem kratkog upitnika o prehrambenim navikama učenika. Putem kratkog edukativnog filma „Ona uvijek nešto glumata“ upoznali smo se s bolesti celijakijom te njezinim simptomima. Nakon toga organizirali smo kratku raspravu o kruhu. Jedna skupina učenika zastupala je tezu da je kruh najzdravija hrana, a duga da kruh šteti našem zdravlju. Putem edukativnog plakata upoznali smo se s popularnosti doručka kroz vrijeme. Kroz pripremljene kartice u Montessori vježbi tišine, upoznali smo se sa različitim doručcima u svijetu. Učenici su saznali kako izgleda školski doručak diljem svijeta te su raspravljali o tome koji im se doručak sviđa, a koji baš i ne. Školska knjižničarka podijelila je učenicima zanimljive knjižice koje su im poslužile za slaganje vlastitih zdravih doručaka. Također, na sat je učenicima donijela pripremljenu zobenu kašu s bananama, malinama i borovnicama te smo kušali i ocjenjivali isprobano. Učenicima se najviše svidjela aktivnost isprobavanja novih namirnica. Svaki učenik donio je jednu namirnicu koju nikad nije isprobao te je slijedilo zajedničko kušanje. Bilo je tu svega: avokada, manga, datulja, sušenih marelica, čipsa od jabuke, rižinih krekera i kikiriki maslaca,… Učenici su svaku namirnicu pomirisali, ocijenili izgled te na kraju kušali. Uvjerljivu pobjedu odnijeli su rižini krekeri s kikiriki maslacem. Podijeljeni u dvije skupine, učenici su ispekli dvije zdravije verzije kruha – integralni pšenični kruh te raženi kruh sa sjemenkama kojeg su tijekom odmora podijelili učenicima viših razreda.
Na kraju tjedna, učenici su izradili Zid zahvalnosti, izražavajući svoje dojmove o svemu naučenom i isprobanom tijekom cijelog tjedna.


Također, u sklopu Tjedna školskog doručka provedena je kratka anketa na razini matične škole u kojoj se željelo ispitati koliko su učenici zadovoljni trenutnom ponudom doručka u školskoj kuhinji. Prosječna ocjena doručka bila je 4. Kao jelo koje im se najviše sviđa u školskoj kuhinji učenici su pisali: pljeskavice, rižoto, roštiljke, ćufte, tijesto s mljevenim mesom, meso u umaku, gulaš, pizza… Od jela koje im se u školskoj kuhinji baš i ne sviđa učenici su izdvojili tjesteninu s tunjevinom, paprikaš, tjesteninu sa sirom i mahune. Jela koja su učenici predložili da bi voljeli vidjeti u školskom jelovniku su: šnicle, pomfrit, špinat, ćevapi, lignje, Cesar salata, lazanje, sarma, palačinke, juha od bundeva…. U posljednjem pitanju da napišu poruku za školske kuharice učenici su u većini pisali pohvale kuharicama te poželjeli da kuharice malo više začine jela.

Ana Živković Havidić
Područni odjel Golinci
Učenici i učiteljice Područnog odjela Golinci su svaki dan radili neku aktivnost. U ponedjeljak su pričali o doručku, što oni doručkuju, ispunili anketu o doručku, razgovarali o važnosti raznolikog doručka koji obuhvaća 4 skupine namjernica, crtali su svoje doručke u koje su ubacili barem tri različite skupine namirnica. U utorak su pogledali prezentaciju o doručcima u svijetu. U srijedu su posjetili matičnu školu u Magadenovcu gdje su pogledali edukativnu predstavu Kuhari. Četvrtak je bio rezerviran za kušanje novih namirnica- kus kus salata, zobena kaša, banana kruh, guacamola namaz, kikiriki maslac, humus namaz, rižini krekeri, tofu i pistacija maslac. Nakon ispunjene evaluacije zaključili su da im se najviše svidio banana kruh, humus namaz i rižini krekeri, a najmanje tofu. Petak su pogledali film o celijakiji te pričali o intoleranciji na neke namirnice i alergijskim reakcijama na određenu vrstu hrane, te kako se ponašati, ako znamo da netko ima poteškoće s hranom. Kraj projekta je bio rezerviran za izradu panoa zahvalnosti na koji su pisali riječi zahvale tetama kuharicama, a zapisivali su i što su novo naučili u ovome tjednu. Za kraj smo ispunili i evaluaciju o tome kako nam se svidio ovaj tjedan.

Ana Milić