Učiteljica hrvatskoga jezika naše škole Marija Rašić sudjelovala je od 10. do 12. travnja 2025. na konferenciji eTwinninga „Succeeding in basic skills through project-based learning and eTwinning“ koja je održana u Rigi (Latvija).
Ova konferencija bila je namijenjena učiteljima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (ECEC) te učiteljima osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja, članovima eTwinning zajednice.
Učenje temeljeno na projektima (PBL) inovativan je pristup koji osnažuje učenike da steknu te vještine aktivnim sudjelovanjem u izazovima iz stvarnog svijeta i suradničkim projektima. Inicijativa eTwinninga unapređuje ovu metodologiju poticanjem prekograničnih partnerstava, omogućujući učenicima suradnju s vršnjacima diljem Europe, istovremeno gradeći ključne kompetencije za 21. stoljeće.
U današnjoj obrazovnoj praksi važno je osnažiti učenika osnovnim vještinama – kao što su pismenost, računanje, digitalna kompetencija i kritičko mišljenje, što je ključno za akademski i osobni rast.
Ova konferencija koja je sadržavala plenarna izlaganja, brojne radionice te prikaze kvalitetnih projekata osmišljena je kako bi podržala učitelje ranog i osnovnoškolskog obrazovanja u integraciji PBL-a i eTwinninga u njihove nastavne prakse. Sudionicima su pruženi znanje, alati i strategije za osmišljavanje zanimljivih projekata koji razvijaju temeljne vještine učenika i potiču kulturnu razmjenu.
Osnovne vještine temelji su cjeloživotnog učenja i aktivnog građanstva. Poticanje osnovnih vještina zahtijeva inovativne pedagoške pristupe koji povezuju učenje u učionici s primjenom u stvarnom životu, osiguravajući visokokvalitetno obrazovanje usmjereno na uspjeh.
Učenje temeljeno na projektima (PBL) pojavilo se kao provjerena metoda za postizanje svega navedenoga jer uključuje učenike u aktivno rješavanje problema, timski rad i praktične aktivnosti.
eTwinning, kao dio programa Erasmus+, pruža dinamično mjesto za suradnju nastavnika i učenika na projektima diljem Europe. Integracijom eTwinninga s PBL-om, nastavnici mogu poboljšati osnovne vještine svojih učenika, a istovremeno promovirati digitalnu pismenost, kreativnost i kulturno razumijevanje. Učenici surađuju jedni s drugima kako bi dijelili ideje, gradili razumijevanje i dovršavali projekte. Učitelji raspravljaju, dijele najbolje prakse i traže inspiraciju od drugih nastavnika. Učenici i nastavnici surađuju s vanjskim sudionicima kako bi učenje učinili relevantnim i autentičnim. Ove kombinacije ne samo da su usklađene s europskim obrazovnim ciljevima, već i osnažuju učenike da napreduju u međusobno povezanom svijetu.
Učiteljica Marija Rašić aktivna je u eTwining projektima posljednje 4 godine te je do sada sudjelovala u 5 projekata. Za dva projekta dobitnica je Nacionalne oznake kvalitete i Evropske oznake kvalitete. Intenzivno se bavi PBL-om posljednjih godina te ga redovito uvodi u svoju nastavu kao inovativnu nastavnu metodu te je ovo bila izvrsna prilika za naučiti još ponešto o ovoj temi te razmijeniti iskustva s kolegama iz cijele Evrope.
Na eTwiningovoj konferenciji u Rigi postavljeni su sljedeći ciljevi učenja o BPL metodi:
1. Razumjeti principe i prednosti učenja temeljenog na projektima za razvoj osnovnih vještina.
2. Naučiti praktične strategije za integraciju PBL-a i eTwinninga u nastavnu praksu.
3. Osmisliti inovativne eTwinning projekte usmjerene na poboljšanje pismenosti, računanja i digitalne kompetencije.
4. Izgraditi mrežu edukatora posvećenih korištenju PBL-a i eTwinninga za poticanje ključnih vještina kod učenika.
Učiteljica Rašić stekla je mnogo novih ideja i kontakata s inspirativnim profesorima iz cijele Europe budući da je na konferenciji sudjelovalo 80 sudionika iz 25 evropskih zemalja.
Novi uvidi u nastavne metode PBL-a i dragocjena poznanstva obogatit će budući rad u učionici.
https://www.canva.com/design/DAGkJIXaUtE/jNfiZ4Qp2Y4wRElTjkzixg/watch
Marija Rašić





